"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"شب است و آنچه دلم کرده آرزو اینجاست/ ز عمر نشمرم آن ساعتی که او اینجاست"


فإذا وَجدتَ الحُبَّ لاتَحرِم فُؤادَکَ ما یُریدُ

فَالعُمرُ یا وَلَدی سِنینٌ

وَ الهَوی یومٌ وحیدٌ

*******************

پس آنگاه که عشق را پیدا کردی قلبت را از خواسته اش محروم نکن

چرا که ای فرزندم عمر چندین سال است

و عشق تنها یک روز است...

"فاروق جویده ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از ملک الشعرای بهار

* این را بخوانید خیلی دوستش دارم :

الحیاةُ تُعَلِّمُکَ الحُبَّ 

وَ التجارِبُ تُعَلِّمُکَ مَن تُحِبُّ

وَ المَواقِفُ تُعَلِّمُکَ مَن یُحِبُّکَ

*****************************

زندگی عشق را به تو می شناساند

 و تجربه ها کسی که باید عاشقش باشی را 

و رفتارها کسی که عاشق توست را به تو می شناساند...

"نزار قبّانی دوست داشتنی من ترجمه ی خودم"

* پیرو شعر نزار این را بخوانید: عاشق آن نیست که هر لحظه زند لاف محبّت/ مرد آن‌ است که لب بندد و بازو بگشاید/"قاآنی"

یک کلمه‌ای هست در زبان عربی به اسم «اهمال» یعنی بی‌ توجّهی. می گویند که عشق را می کُشد (قاتل‌الحب). واقعیت هم هست بی‌ تعارف؛ هیچ عاشقی به محبوبش بی‌ توجّهی نمی کند از هیچ نوع. می گویند: «مَن یُحِبُّکَ لَن یُسقیکَ مُرَّ الإهمالِ أبداً». کسی که دوستت دارد، هرگز طعم تلخ بی‌ توجّهی را به تو نمی‌ چشاند ..

* خوشتر از دوران عشق ایّام نیست/ بامداد عاشقان را شام نیست/"سعدی"

* خوشبختی از نگاه هر کسی، معنای متفاوتی دارد، اما از نظر من: آدم هایی خوشبختند که عشق به موقع به سراغشان بیاید./"سیمین دانشور"

* جایی که قرار گذاشته بودیم همدیگر را دیدیم/ نه در زمانی که قرار گذاشته بودیم/ من بیست سال زودتر آمده منتظر ماندم/ تو آمدی/ بیست سال دیرتر/ من از انتظار تو پیرم/ تو از منتظر گذاشتنم جوان/"عزیز نسین"

* ای وای بر آن دل که در او سوزی نیست/سودا زده ی مهر دل افروزی نیست/ روزی که تو بی عشق بسر خواهی برد/ضایع تر از آن روز تو را روزی نیست/"خیّام"

* یک زندگی را چطور می شود اندازه گرفت؟ به طول سال ها؟ به مقدار پول؟ به ساعت های لذّت عشق؟/ "اسماعیل فصیح"

* شام هجران تو تشریف به هرجا ببرد/ در پس و پیش هزاران شـب یلدا ببرد/" وحشی بافقی"

* امشب به پایان می رسد اندوه پاییز/ فردا زمستان می شود فردا چه سخت است/"محمد شیخی"

* باز هم تسبیح بسم اللّه را گم کرده ام/ شمس من کی می رسد؟ من راه را گم کرده ام/ طُرّه از پیشانی ات بردار ای خورشیدکم!/ در شب یلدا مسیر ماه را گم کرده ام/ در میان مردمان دنبال آدم گشته ام/ در میان کوه سوزن کاه را گم کرده ام/ زندگی بی عشق شطرنجی ست در خورد شکست/ در صفِ مُشتی پیاده شاه را گم کرده ام/ خواستم با عقل راه خویش را پیدا کنم/ حال می بینم که حتا چاه را گم کرده ام/ زندگی آنقدر هم درهم نبود و من فقط/ سرنخ این رشته ی کوتاه را گم کرده ام…/"علیرضا بدیع"

* به اشک های ریخته به چشم های نم قسم/ نمی روی تو از دلم نمی روی به غم قسم/ خدا مرا برای تو انار آفریده است/ به دانه دانه ی غمی که هست در دلم قسم/"تکتم حسینی"

* تو در دلی و دل من جراحت است تمام/ چگونه سوز نگیرد که سر به سر نمکی/"طالب آملی"

* گاهی اوقات زندگی شوخ طبعی ظالمانه ای دارد و چیزی را که همیشه دنبالش بوده اید در بدترین زمان ممکن به شما می دهد/" لیزا کلایپس"( این منم  خودِ خودِ من)

* اندر سرم ار عقل و تمیز است تویی/ وانچ از منِ بیچاره عزیز است تویی/ چندان که به خود می نگرم هیچ نیم/ بالجمله ز من هر آنچه چیز است تویی/"مولانا"

* این را یک جایی خواندم خیلی دوست داشتم . یک افسانه ای هست که می گوید: ما قبل از اینکه به دنیا بیاییم صحنه های مهمّ زندگیمان را به ما نشان می دهند و می گویند: می خواهی به زمین بروی یا نه؟ داشتم فکر می کردم پس قطعاً صحنه ی مهمّی بوده که ما تصمیم گرفتیم به دنیا بیاییم. یعنی من چی دیدم که حاضر شدم به دنیا بیایم و رنج هستی را به دوش بکشم؟ :-)

* به نظرم یکی از قشنگ ترین عبارت های قرآن جایی هست که خداوند می فرماید: وَاصبِر لِحُکمِ رَبِّکَ فَإنَّکَ بِأعیُنِنا/  در برابر حکم پروردگارت شکیبا باش که تو تحت نظر و مراقبت ما هستی...

* در کوی خرابات مرا عشق کشان کرد/ آن دلبر عیّار مرا دید نشان کرد/ من در پی آن دلبر عیّار برفتم/ او روی خود آن لحظه ز من باز نهان کرد/ من در عجب افتادم از آن قطب یگانه/ کز یک نظرش جمله وجودم همه جان کرد/"مولانا"

* با بغض هایم قصّه می سازم/ شاید که قسمت هم در این باشد/ یلدای من همرنگ چشمانت/ یلدا برایت بهترین باشد/"مریم قهرمانلو"

* همین...