"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"پاییز آمده است که خود را ببارمت/ پاییز نام دیگر من دوست دارمت"

إذا أتی  أیلول یا حبیبتی!

أسأل عن عینیک کلّ غیمة

کأنّ حبّی لک مربوط بتوقیت المطر...

****************

نازنینم! مهرماه که از راه  می رسد

از هر ابری سراغ چشمانت را می گیرم

انگار عشق من به تو به زمان باران بستگی دارد...

"نزار قبانی ترجمه ی خودم"


* عنوان پست از سید مهدی موسوی: پاییز آمده ست که خود را ببارمت!/ پاییز: نام ِ دیگر ِ «من دوست دارمت»/ بر باد می دهم همه ی بود ِ خویش را/ یعنی تو را به دست خودت می سپارمت!/ باران بشو، ببار به کاغذ، سخن بگو.../ وقتی که در میان خودم می فشارمت/ پایان تو رسیده گل ِ کاغذی ِ من/ حتی اگر که خاک شوم تا بکارمت/ اصرار می کنی که مرا زودتر بگو/ گاهی چنان سریع که جا می گذارمت!/ پاییز من، عزیز ِ غم انگیز ِ برگریز!/ یک روز می رسم... و تو را می بهارمت!!!

پاییز می رسد که مرا مبتلا کند/ با رنگ های تازه مرا آشنا کند/پاییز می رسد که همانند سال پیش/خود را دوباره در دل قالیچه، جا کند/او می رسد که از پس نه ماه انتظار/راز درخت باغچه را بر ملا کند/او قول داده است که امسال از سفر/اندوه های تازه بیارد خدا کند/او می رسد که باز هم عاشق کند مرا/ او قول داده است به قولش وفا کند/پاییز عاشق است و راهی نمانده است/جز این که روز و شب بنشیند دعا کند/ شاید اثر کند و خداوند فصل ها/یک فصل را به خاطر او جا به جا کند/تقویم خواست از تو بگیرد بهار را/تقدیر خواست راه شما را جدا کند/خش خش... صدای پای خزان است، یک نفر/در را به روی حضرت پاییز وا کند/ "علیرضا بدیع"

* تقویم را معطل پاییز کرده است/ در من مرورِ باغِ همیشه بهارِ تو/ "حسین منزوی"

* ریشه ی ضرب المثل جور کسی را کشیدن کنایه از مشکل کسی را به دوش کشیدن است. اما واژه ی جور آن طور که اغلب فکر می کنند به معنای ستم نیست.جور، یکی از خط های باده نوشی در قدیم است. جام های شراب دارای هفت خط بودند.1:مزور 2:فرودینه 3:اشک 4:ازرق 5:بصره 6:بغداد 7:جور... پس جور بالاترین خط جام است. کسی که شراب نوش قهار و حرفه ای بود را هفت خط می نامیدند. اگر کسی در باده نوشی به مرحله ی هفت خط نرسیده بود و از روی غرور از ساقی می خواست تا خط جور برایش پر کند، معلوم بود که درمانده می شد دوستانش برای حفظ آبرو و ضایع نشدنش جور او را می کشیدند./ "کتاب کوچه احمد شاملو" 

* کاش تا دل می گرفت و می شکست/ دوست می آمد کنارش می نشست/ "نیما یوشیج"

* زندگی را همانجا یاد گرفتم، در گلفروشی ها، دسته گل های کوچک برای همسران و دسته گل های بزرگ برای معشوقه ها/" آنا گاوالدا"

* پاییز دختری ست با موهای نارنجی بافته / باران که ببارد، موهایش فر می شود و از تمام مردهای شهر دلبری می کند/"امید صباغ نو"

* رنج را دوست ندارم/ هرگز دوست نخواهم داشت/ اما باید قبول کنم آموزگار خوبی ست/ "کریستین بوبین"

* پیش از آنی که بخواهی از کنارت می روم/ تا بدانی عذر ما را خواستن کار تو نیست/"کاظم بهمنی"

* سال ها بعد قهرمان فیلم کسی نیست که شهر را از دست هیولای غول پیکر نجات دهد/ به تنهایی از عجیب ترین زندان ها فرار کند/ و یا یک تنه ارتشی را حریف باشد/ سال ها بعد  قهرمان قصه کسی ست که جرأت می کند و میان آدم ها عاشق می شود/ "نادر ابراهیمی"

* حالا که ما یاد گرفته ایم در هوا مثل یک پرنده پرواز کنیم و در دریا مثل یک ماهی شنا کنیم فقط یک چیز باقی مانده یاد بگیریم مثل یک انسان روی زمین زندگی کنیم/"جرج برناد شاو"

* تمدن اصلی ترین دلیل تنهایی انسان بود/"زیگموند فروید"

* حتی اگر هرگز بار دیگر تو را نبینم/ احتیاج دارم بدانم/ که جایی در این شهر کثیف ترسناک/ در گوشه ای از این جهنم سیاه/ تو/ هستی و مرا دوست داری/"ارنستو ساباتو"

* زندگی همین است/ به یک گل می ماند/ شاد و خندان توی چمن شکفته می شود/ یک بز سر می رسد/ می بلعدش و همه چیز تمام می شود/ "آنتوان چخوف"

* هر چه انسان تر باشیم زخم ها عمیق تر خواهند بود/"اوریانا فالاچی"

* تو با نماندن خود درس زندگی دادی/ که خوب تر بشناسم خدای تنها را/ "امید صباغ نو"

* مرا با دست هایت ببوس/ با چشم هایت/ با لب هایت/ برایم حرف بزن/ با دهانت مرا تصاحب کن/ هیچ مردی با صفحه ی دوم شناسنامه مالک قلب زنی نخواهد شد/"سامان رضایی"

* آشوب همان حس غریبی ست که دارم/ وقتی که به لب های تو لبخند نباشد/ در تک تک رگ های تنم عشق تو جاری ست/ در تک تک رگ های تو هرچند نباشد/ "رویا باقری"

* تک تک ثانیه هایی که تو را کم دارم/ ساعتم درد، دلم درد، جهانم درد است/ "علیرضا بدیع"

* می گویند عشق کشک است/ با خودم می گویم کاش همسایه ی ما بودی برایت آش می پختم با کشک فراوان/ "ندا عبادتگر"

* به هر کسی که می نگرم در شکایت است/ در حیرتم که گردش گردون به کام کیست؟؟!!/ "طائر شیرازی"

* فکر می کنم آسمان دختر است / چون هر وقت دلش می گیرد گریه می کند/ اگر مرد بود موهایش سپید می شد/"امیر کشاورز"

* رابطه ی آدم ها یخچال و لباسشویی نیست که گارانتی داشته باشد. یک روز هست یک روز نیست و اگر کسی تضمین بدهد دروغ گفته است/ "فریبا وفی"

* آرام تر بیایید بادها/ از نخش دل بریده ام/ اما بادبادک من است هنوز/"صبا کاظمیان"

* پدر بزرگ می گفت انتظار کار مرد نیست! یک دل قوی می خواهد که در تن مرد قرارش نداده اند. زن باید باشد تا انتظار را تاب بیاورد... مرد ، هزار و یک جور فکر می کند و در آخر می اندازدش دور... زن اما می ماند به هر جان کندنی می ماند... "سپیده امیری"

* بدترین نوع بی سوادی بی سوادی سیاسی ست، بی سواد سیاسی کور و کر است، درک سیاسی ندارد و نمی داند هزینه های زندگی از قبیل قیمت نان ، مسکن، دارو و درمان همگی وابسته به تصمیمات سیاسی هستند. او حتی به جهالت سیاسی خود افتخار کرده سینه جلو می اندازد و می گوید از سیاست بیزار است. چنین آدم سبک مغزی نمی فهمد که بی توجهی به سیاست است که زنان روسپی و کودکان خیابانی می سازد. قتل و غارت را زیاد می کند و از همه بدتر بر فساد صاحبان قدرت می افزاید/ "برتولت برشت"

* می‌دانی دلبری چیست؟ راهی‌ست برای گرفتن جواب «بله» بدون اینکه سوال مشخصی پرسیده باشی/" سقوط - آلبر کامو" 

* ﺑﺮﺧﯽ ﻭﻗﺖ ﻫﺎ ﻣﺎ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﻤﺎﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ/ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﻳﯽ ﻧﻴﺰ ﻳﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﻣﺎ ﺩﻭﺳﺘﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ/ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻧﯽ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺩﺭ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻳﻢ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻳﻢ/ ﺍﻣﺎ ﺁﻧﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﮔﻢ ﻣﯽ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺩﺭ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺭیم ./ " ﺷﻞ ﺳﯿﻠﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﯾﻦ" 

* هرگز فوراً بدبختی کسی را باور نکنید! بپرسید می تواند بخوابد یا نه؟ اگر جواب مثبت باشد، همه چیز رو به راه است.همین کافی ست./" فردینان سلین"   

* نقص یا کمبود زیبایی در چهره یک فرد را اخلاق خوب تکمیل می کند...اما کمبود یا نبود اخلاق را، هیج چهره ی زیبایی نمی تواند تکمیل کند... پایه و بنای شخصیت انسان ها بر کردارشان می باشد، و زیباترین شخصیت ها متعلق به خوش اخلاق ترین انسان هاست.../"نلسون ماندلا" 

* آنتیگونه: تو تا حالا عاشق شدی؟تیرسیاس: عشق خطرناکه خانوم! آنتیگونه: چرا؟ تیرسیاس: چون نمی ذاره از چیزای خطرناک بترسی/ "سوفوکل / آنتیگونه" 

* ما با پولی که به سختی بدست میاد چیزهایی رو می خریم که بهشون نیاز نداریم تا آدمهایی رو تحت تاثیر قرار بدیم که از اونها خوشمون نمیاد/"fight club"

* بخند,دنیا با تو خواهد خندید...گریه کن,تنها خواهی گریست...Oldboy-2003

* فیبى: فقط بهم بگو موهاشو بو کردى یا نه؟

راس: موهاشو بو کرده باشم خب مثلا اگه کرده باشم چى؟!

فیبى: نود درصد فرومون هاى یه زن از سرش خارج میشه.واسه همینه که زنا کوتاهترن! که وقتى مردا بغلشون میکنن عاشقشون بشن!

FRIENDS 

شون ( رابین ویلیامز )

* تو در مورد دلتنگی واقعی چیزی نمیدونی چون این تنها زمانی اتفاق می افته که کسی رو بیشتر از خودت دوست داشته باشی ...

Good Will Hunting

* گاهی باید جنگید، با کسی که دوستش داری/ باید بداند آن چه را که می پسندی و آن چه که آزارت می دهد./ اگر هر آن چه که می خواهد، بپذیری/ رفته رفته رابطه رو به نابودی کشیده می شود …/" پل استر "

* آدم ها بعد از سی سالگی کمتر به موزیک های جدید گوش می دهند، دوستان جدید انتخاب نمی کنند و بیشتر با دوستان قدیمی شان می مانند. به این تغییرات، ثابت شدن سلیقه می گویند.

* چون نشان من تویی/ ای بی نشان بی من مرو/ "مولانا"